Programma MIE 2019

  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    KEYNOTE - Joeri van den Bergh | Vlerick Business School - IGNORE OR IGNITE - WHAT MARKETERS CAN LEARN FROM INFLUENCERS

    De winnende combinatie van de online klantreis en de totale klantbeleving Evert Vols - Blauw Research, Stefanie Kreek - Usabilla Insights

    In een digitale wereld, speelt de online klantreis een steeds grotere rol in het dagelijks leven van consument. De winnaars van morgen weten als geen ander hoe ze de online en offline wereld kunnen verbinden. Zij zijn in staat de online klantreis naadloos te integreren in de totale klantbeleving en deze te optimaliseren op basis van alle beschikbare data. Blauw en Usabilla vertellen jou hoe jij tot die winnaars van morgen kunt behoren!



    Blauw Research zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    The Customer Journey Revolution Renée van Dalen - InSites Consulting, Erik Geerlink - InSites Consulting Insights

    With consumer expectations rising, but above all constantly evolving, delivering a top notch customer experience is a daunting task. To be truly relevant, succesful CX management is centered around the consumer, where consumer needs form the core of journey mapping. Join this session and learn how we helped Volkswagen to shape a consumer centric sales journey. We will demonstrate that this is the perfoct storm for strong CX innovations.



    Perspective zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    The Art of Visualizing Data Gert Franke - CLEVER°FRANKE, Analytics

    Data visualization has become increasingly popular the last few years. Many tools & services include some form of data visualization nowadays, provinding insights into consumers, products and services etc. It seemingly procides a powerful solution by increases every day. But, is data visualisation the holy grail for processing information? What is the best approach to data visualization?



    Kinepolis filmzaal
    SHARE SHARE SHARE

    Harten veroveren. Goede-doelensegmentatie voor de Hartstichting Gerrit Piksen - SAMR Marktvinders, Larissa Put - Hartstichting Insights

    Hoe bereik je Nederlanderse donateurs? Niet elke Nederlander wordt getriggerd door dezelfde communicatie. SAMR maakte voor de Hartstichting inzichtelijk welke goede-doelensegmenten er in Nederland zijn en hoe de Hartstichting die kan inzetten om de harten van donateurs te veroveren. Om de segmenten te laten leven in de hele organisatie, hebben we ze letterlijk de organisatie in gebracht. We nemen je mee in deze reis en laten zien wat gerichte communicatie oplevert.



    Kantar zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Het vernieuwde FD: van insights naar een compleet vernieuwde krant Henriët Hensen - Motivaction International, Hans Spoelman - Het Financieele Dagblad Insights

    Het FD heeft op 10 september jl een compleet vernieuwde krant gelanceerd en daarmee onlangs de titel European Newpaper of the Year verkregen. Vanuit een gutfeeling ontstond het idee om een nieuw concept te ontwikkelen dat nog beter aansluit op de wensen en behoeften van de professional van nu. FD Mediagroep en Motivaction hebben in co-creatie met de lezer een nieuwe krant ontwikkeld. In onze lezing vertellen we je hoe we van insights tot een nieuw concept zijn gekomen.



    Newcom zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    De toekomst van mobiliteit: flow in de (customer) journey Arno Buurman - Beautiful Lives, Peggy Timmermans - Beautiful Lives Insights

    Uit community onderzoek dat insights en innovatie bureau Beautiful Lives afgelopen zomer deed naar de toekomst van mobiliteit. Binnen de reis is de kernbehoefte het bereiken van flow. Flow voor vloeiende reizen door het zoveel mogelijk wegnemen van obstakels en onderbrekingen, maar ook emotionele flow: de mentale toestand waarin je volledig kunt opgaan in je gedachten of bezigheden. Peggy deelt de uitkomsten van het mobiliteitsonderzoek en Arno vertaalt ze ‘live’ door naar een vloeiende customer experience.



    Ipsos zaal
    SHARE SHARE SHARE

    Jouw organisatie van goed naar geweldig door te excelleren in “WAT” en in “HOE” je het doet. Jan van Bodegom - Business Openers, Insights

    Het Alexander Monro Borstkanker ziekenhuis en het Reinier Haga Prostaatkanker Centrum zijn twee voorbeelden die uitstekende medische kwaliteit combineren met een focus op medewerkers- en klantbeleving. De resultaten zijn indrukwekkend. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Wat zijn de valkuilen? En hoe kunt u deze voorbeelden in uw eigen organisatie gebruiken? De oprichter (chirurg en marketeer deelt zijn ervaringen.



    PIM zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Hoe Nuon data driven zijn NPS boost in de zakelijke klantreis Theo van der Steen - Underlined, Daniëlle van Doorn - Nuon - Vattenfall Analytics

    Nuon Zakelijke Markt (Vattenfall) wil continu verbeteren in de klantbeleving bij hun klanten, maar wat moet je prioriteren en waarom? Wat maakt nu echt impact op de NPS? Daniëlle en Theo nemen je mee in de reis die Nuon heeft afgelegd om klantgedrag- en feedbackdata te gebruiken om de NPS te duiden en prioritering inzichtelijk te krijgen o.b.v advanced analytics om de NPS te boosten.



    Underlined zaal
    SHARE SHARE SHARE

    Hoe CliniClowns data inzet om de website te optimaliseren Cheyenne Crucq - CliniClowns, Marketing

    Cheyenne laat zien hoe zij data en conversieoptimalisatie inzet om de website van CliniClowns te optimaliseren. Want het mag dan wel een goed doel zijn, de online marketing wordt commercieel aangepakt door te sturen op zaken zoals data, traffic en conversie. Daar hoef je echt geen grote organisatie met de grootste budgetten voor te zijn! Een verrassende presentatie vol praktische tips en tools om zelf ook toe te passen.



    Dynata zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Vertrouwen winnen met een chatbot: de trust-bot Eveline van Zeeland - Fontys Hogescholen, Marketing

    Hoe win je het vertrouwen van de klant met een chatbot? Kan je uberhaupt vertrouwen winnen als je communicatie geen non-verbale communicatie bevat? Ja, dat kan! Je kan bijvoorbeeld experimenteren met de conversationele stijl. Voor een groot wetenschappelijk onderzoek hebben we twee universele stijlen getest: de warme en de competente stijl, en de resultaten presenteren we tijdens de lezing!



    2gather zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Discovering FMCG shopper segments and their digital media behavior Marcel Buskermolen - GfK, Dunya van Troost - Google Insights

    FMCG shopper segments provide insight into the most common shopping habits and attitudes among the Dutch population. Using GfK’s integrated data sources, we assured that they also provide a rich media profile for each shopper segment, adding value in Media Campaign planning.



    DESAN Research Solutions zaal
    SHARE SHARE SHARE
    KEYNOTE - Jeroen Jonker Roelants | Marktplaats/eBay Classifieds Group Benelux - War for Attention
    borrel 17:15 - 19:00
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    KEYNOTE - Joeri van den Bergh | Vlerick Business School - IGNORE OR IGNITE - WHAT MARKETERS CAN LEARN FROM INFLUENCERS

    Continuous experimentation in a large scale agile organisation Kevin Anderson - ING, Analytics

    This session is about the challenges and pitfalls of continous eperimentation in a large-scale organisation such as ING. You will gather learning insights of what did and did not work.



    Dynata zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Hogere merkvoorkeur, de motor achter groei Stefan Bliekendaal - Brand Preference Center, Jori van den Bosch - Glorious Conversation Design Marketing

    Waarom zijn zo weinig marketeers gericht op het opbouwen van merkvoorkeur van consumenten? Opvallend, gezien uitgebreid onderzoek waaruit blijkt dat merkvoorkeur sterk correleert met marktaandeel.



    DESAN Research Solutions zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Slimmer luisteren naar klanten met Artificial Intelligence (AI). Tim Barenbrug - Totta Research, Analytics

    Onlangs nam Totta het Artificial Intelligence & Speech Analyticsbureau CustomerPulse over. Tim neemt je mee in de wondere wereld van speech analytics. Aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden (uit energie, retail, telecom en reizen) laat hij zien hoe we Artificial Intelligence inzetten om klantgesprekken te classificeren en te analyseren. Dit met als doel het verbeteren van de dienstverlening, optimaliseren van processen en het verbeteren van de klantbeleving.



    2gather zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Hoe gebruikt FrieslandCampina sterke merkkarakteristieken? Erzsi Eleveld - Kantar Millward Brown, Angelique de Reuver - FrieslandCampina Marketing

    Merken met een sterke breinpositie zijn in het voordeel als consumenten een aankoopbeslissing maken. Sterke merkkarakteristieken (distinctive assets) zoals slogans, logo’s, kleuren en verpakkingen kunnen helpen de keuze voor dat merk te versterken. Maar, waar moet je als merk nu op focussen? Erzsi en Angelique delen in deze sessie resultaten van wereldwijd onderzoek en hoe distinctive assets een rol spelen bij FrieslandCampina.



    Kantar zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Futureproof marketing: kwestie van (in)richting! Rob Beltman - Jaarbeurs, Marketing

    Hoe wordt je zo’n marketeer die het tempo in de markt dicteert, in plaats van er hijgend achteraan te hollen? Wanneer ben je in staat regie op merk- en klantbeleving te hebben, zonder jezelf massa’s werk op je hals te halen? Het antwoord ligt voor het oprapen…En dan niet op straat, maar gewoon in jouw eigen organisatie. In deze lezing krijg je tried-and-proven tips uit de praktijk, van de Marketing Literatuurprijswinnaar 2017 en de Marketing Directeur van Jaarbeurs.



    PIM zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    AdScan: Hoe een robot bij kan dragen aan het succes van je campagne Patricia Sonius - Ster, Rick Hoving - Ster Insights

    AdScan: Hoe een robot bij kan dragen aan het succes van je campagne. Ster introduceert AdScan: een robot die een inhoudelijke analyse op jouw creatie loslaat en snel advies uitbrengt over sterktes en zwaktes van je commercial. AdScan is een gratis tool en combineert door middel van machine learning historische paneldata, computer vision en slimme algoritmes om zo tot een analyse te komen. AdScan levert een dynamisch rapport en geeft zelfs advies het gebruik van muziek.



    Blauw Research zaal
    SHARE SHARE SHARE

    Hoe Smint haar communicatiecampagne heeft geoptimaliseerd met MRI onderzoek Walter Limpens - Neurensics, Insights

    Smint werkt al sinds 2015 met neuromarketing onderzoeksbureau Neurensics samen om de effecten van haar communicatiecampagne te verbeteren. Naast de meer sales gerichte merkactivatie effecten, is er met behulp van fMRI onderzoek ook gekeken naar de lange termijn effecten op het merk. Neurensics’ founding partner Walter Limpens neemt u mee in de belangrijkste learnings en laat zien welke elementen onmisbaar zijn in een effectieve campagne.



    Newcom zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Growth Hacking in 2019: How to build world class growth hacking teams in small and big organizations Chris Out - RockBoost, Marketing

    Discover insider secrets on how to successfully build a high-performing growth team. How can you leverage CXL Institute, Kolbe tests and other online resources to genuinely impact your bottom line? Which skills truly matter for fast growth, and which are the nice-to-haves? In this talk, I will show you a behind-the-curtain look on how we operate at RockBoost, and how you can leverage this knowledge for small and big organizations who want to digitally transform.



    Kinepolis filmzaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Hoe Sanoma de Customer Journey inzet voor klantloyaliteit bij Libelle Kris Konrad - TOTE-M / Beeckestijn Business School, Carmen Vriesema - Sanoma Media Nederland Insights

    Het centraal stellen van de klant is essentieel om op diverse terreinen de juiste keuzes te maken. Sanoma heeft de uitdaging om abonnees steeds weer relevant te bedienen en daarom de Customer Journey Libelle-abonnees als uitgangspunt genomen. Hoe helpt het Customer Journey project bij de verandering binnen Sanoma? Hoe is de klant de inspiratiebron voor nieuwe initiatieven en wat betekent dit voor de medewerkers op de vloer?



    Perspective zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Voorbij cultuurbarrières: CVA-patiënten effectief voorgelicht Serena Westra - Koos Service Design, Homeyra Saiid - Cordaan Insights

    Alle goede intenties ten spijt: Patiënt, verzorger en zorgprofessional begrijpen elkaar vaak niet en dit kan tot gevaarlijke situaties leiden. Vooral bij ouderen met een niet-Westerse achtergrond komt informatie niet aan. Cordaan en Koos Service Design probeerden iets compleet nieuws: de Animatie Sprint in twee weken. Vanuit diepgaand onderzoek kwamen ze tot zulke essentiële inzichten dat de animatie directis omarmd door de patiënten, hun familie EN de zorgverleners.



    Underlined zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    How Samsung realised their 2018 growth objectives Jori van de Spijker - DVJ Insights, Mike Cho - Samsung Electronics Benelux Insights

    To build a winning strategy it is crucial to combine the following ingredients: a strong insights team, the integration of different data sources & projects and by generating more understanding for the WHY. Samsung and DVJ will show a stepwise approach how to fully understand the drivers for success and how marketers could work with this data. The result of this approach will lead to more growth and the realization of ambitious targets.



    Ipsos zaal
    SHARE SHARE SHARE
    KEYNOTE - Jeroen Jonker Roelants | Marktplaats/eBay Classifieds Group Benelux - War for Attention
    borrel 17:15 - 19:00
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    KEYNOTE - Joeri van den Bergh | Vlerick Business School - IGNORE OR IGNITE - WHAT MARKETERS CAN LEARN FROM INFLUENCERS

    Hoe een research community je organisatie bij de les houdt Thomas Spauwen - MWM2, Esmée Schregardus - Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Insights

    Niet eerst producten of beleid ontwikkelen en daarna pas om feedback vragen, maar direct je doelgroep erbij betrekken. Laat je inspireren door de razend populaire Leraren Community OCW. De community geeft onderwijzers een stem aan de beleidstafel en versterkt de relatie van het ministerie met leraren. Thomas van MWM2 & Esmée van OCW vertellen je wat het recept is van een succesvolle research community met enthousiaste deelnemers.



    Ipsos zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Design Sprints: voor iedereen die sneller wil innoveren. Renske Verweijen - Perspective, Jochem Reinders Folmer - Perspective Insights

    Een design sprint is dé aanpak om in een paar dagen grote uitdagingen op te lossen. De methode (gebaseerd op de Google Ventures aanpak) stelt je in staat om in korte tijd veel werk te verzetten en te komen tot een gevalideerd prototype. In deze sessie laten we aan de hand van cases van o.a. Eneco en Centraal Beheer zien hoe projecten door een Design Sprint een enorme boost krijgen. En hoe je vanuit insights en empathie voor je doelgroep snel komt tot relevante innovaties.



    Perspective zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Employee Advocacy: Je collega’s zijn de beste marketeers Edwin Vlems - MCB, Marketing

    Edwin Vlems is Marketing Manager bij MCB, hij geeft lezingen in binnen- en buitenland over de manier waarop hij collega’s faciliteert en stimuleert om hun kennis en persoonlijkheid online te delen. Op die manier trekt hij klanten aan, maar ook nieuwe collega’s. Dit heet ‘employee advocacy’. Employee advocacy is dus de aandacht die medewerkers voor hun bedrijf of merk genereren via hun persoonlijke online kanelen (denk aan social media, blogs of e-mail). 



    Dynata zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Datavizualisation, more impact with your insights Michiel Dullaert - DePerfecteGrafiek, Analytics

    The best way to make impact with your insights, is to make them visual. Impact isnot measuredin the quality of the insight, it is measured in the amount of people that act upon the insight.Find out how data visualization can inspire your colleagues and customers. Learn to choose the perfect chart, together with the best design and impress you readers.Thelecturethat won 2nd place at MIE 2018 is improved for 2019. New examples and better tips.



    DESAN Research Solutions zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Tell me what you read: Online leessegmentatie voor marketingpersonalisatie Margot Rozendaal - De Persgroep Nederland, Jurriaan Nagelkerke - Cmotions Analytics

    Consumenten bezoeken de nieuwsplatforms van De Persgroep (AD, De Volkskrant, Trouw, diverse regionale titels) om allerlei soorten nieuws te lezen. Van recente ontwikkeling in de internationale politiek tot shownieuws heet van de naald. Via topic modelling op artikelen en een gedragssegmentatie hebben we negen online leesprofielen gebouwd. Deze worden in onze online kanalen gebruikt om mensen te benaderen met aanbiedingen die hun nieuwsinteresse weerspiegelen.



    PIM zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    We Are Public: cultuurlidmaatschap zet publiek centraal Jon Heemsbergen - We Are Public, Marketing

    We Are Public: cultuurlidmaatschap zet publiek centraal



    Newcom zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Keytoe, a different kind of organization: The good and the bad Lennard Toma - Keytoe B.V., Insights

    In this talk you will get to know a crazy marketing company called Keytoe, which is not known for its marketing per se, but mostly for the weird way it is organised. Think of full transparency, unlimited holidays, no managers, no written rules, decision making by all, co-workers that determine each others salary and much more. Is this the future? Why is it important? And what are the downsides that Keytoe faced and still faces? A funny, awesome and honest story.



    Blauw Research zaal
    SHARE SHARE SHARE

    Once you see the patterns… Robert van Ossenbruggen - Beeckestijn Business School / The Commercial Works, Wiemer Snijders - The Commercial Works Marketing

    There is a reason why so much marketing research is ignored by decision makers: it is too much focused on finding differences between brands, products and customers. This is a one-sided way of looking at the world, leading to identifying trivialities or finding stuff that has no relationship with what people buy. We have developed a way to help you avoiding these traps. We share our 3-step approach that will increase your authority and improve the quality of your work.



    Kantar zaal
    SHARE SHARE SHARE

    Online groeien door slim data gebruik. Frans Appels - Netprofiler, Analytics

    Hoe bereik je een snelle online groei door slim gebruik van data? Aan de hand van het vijf drivers model laat Frans Appels zien hoe je traffic, conversie, retentie, orderwaarde en viraliteit structureel kan laten groeien. Hoe analyseer en gebruik je data over deze key drivers en de customer journey om vervolgens met relevante online uitingen en slimme testen te groeien. Met veel aansprekende cases. Bezoekers ontvangen het bijbehorende boek Digital Marketing Pinball.



    2gather zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Content creatie voor de nieuwe generatie Tim van der Wiel - GoSpooky en Speaky.ai, Marketing

    Aandacht van consumenten verplaatst zich sneller dan ooit. Welke platformen zijn over vijf jaar nog relevant? Hoe zet je social media effectief in? En welke rol gaat voice spelen in ons leven?



    Kinepolis filmzaal
    SHARE SHARE SHARE

    How Research Automation can increase your marketing ROI Arjen van Duijvenbode - easy2survey, Insights

    Why should you pre-test everything? We did a meta-study on our pre-testing database to find out. For all ads we followed the performance to see how many GRPs are necessary to reach a certain level of recognition. The group of top performing ads needed 150-200 GRPs less than an average performing ad. Arjen van Duijvenbode from easy2survey presents how an automated research process allowed clients to test everything and increase the ROI of their marketing campaigns.



    Underlined zaal
    SHARE SHARE SHARE
    KEYNOTE - Jeroen Jonker Roelants | Marktplaats/eBay Classifieds Group Benelux - War for Attention
    borrel 17:15 - 19:00
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    KEYNOTE - Joeri van den Bergh | Vlerick Business School - IGNORE OR IGNITE - WHAT MARKETERS CAN LEARN FROM INFLUENCERS

    Partnership sleutel tot succesvolle datadriven organisatie Marit Klooster - Ruigrok NetPanel, Jan Zwang - VodafoneZiggo Insights

    VodafoneZiggo is een datadriven organisatie waarin de eindklant altijd centraal staat. Ruigrok NetPanel verzamelt als partner klantinzichten en helpt VodafoneZiggo om daadwerkelijk betere producten te maken. Leer van onze tips en valkuilen: Wat betekent het voor de interne organisatie van VodafoneZiggo om datadriven te zijn? Hoe past VodafoneZiggo dit succesvol toe? Hoe organiseren VodafoneZiggo en Ruigrok NetPanel de samenwerking? Laat je inspireren door concrete cases!



    Perspective zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    How The Avocado Show became the face of a billion dollar industry in one week Ron Simpson - The Avocado Show, Marketing

    The Avocado Show is the world’s first avocado based franchise that curates & creates the coolest avocado stuff on earth. The concept went viral like a celebrity sextapeand a investment by the Bill Gates of avocados herself, this story is one for the books and for the stages. Was it the fans camping outside? The 500 franchise requests? The hundreds of millions of views with zero budget? Who knows. But watch, laugh and learn as Ron Simpson tells you how they are steering your favorite fruit into the future.



    Kinepolis filmzaal
    SHARE SHARE SHARE

    Hoe we 20 miljoen ophaalden voor cultuur via crowdfunding Jelle Agema - Stichting voordekunst, Kristel Casander - Stichting voordekunst Marketing

    Voordekunst is het crowdfundingplatform voor de creatieve sector in Nederland. We begeleidden ruim 3.000 succesvolle campagnes en haalden zo via ons platform € 20 miljoen op dankzij 200.000 donateurs. 83% van al onze campagnes slaagt. Hoe? Door onze begeleiding en eigen platform. Want hoewel veel mensen denken dat de funding centraal staat, weten wij inmiddels wel beter: Het draait om de crowd: het bereiken en betrekken van publiek.



    Newcom zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Break the Silence: SMALL en het Rode Kruis versterken geluid van jongeren Sylvie Verbiest - SMALL kids and youth marketresearch and consultancy, Hanneke Theuws - Netherlands Red Cross Insights

    Jongeren betrekken bij een organisatie die ruim 150 jaar oud kan alleen  als je goed luistert! Hanneke Theuws, marktonderzoeker Nederlandse Rode Kruis vertelt samen met onderzoeker Sylvie Verbiest van SMALL kids&jongeren research, hoe de hele organisatie eerst jongeren beter heeft leren kennen en ze wist te betrekken bij het ontwikkelen van nieuwe ideeën. Van Break the Silence Disco tot IJsdaging: jongeren dragen op hun eigen manier bij aan het helpen van mensen in nood.



    DESAN Research Solutions zaal
    SHARE SHARE SHARE

    Waar Design Thinking stopt, begint Scenario Thinking Willem Van Harrewijen - The USP Company, Hubert Van Wensen - The USP Company Marketing

    Je kunt de toekomst niet voorspellen, maar je kunt je er wel op voorbereiden. In deze presentatie vertellen de business creatieven van The USP Company hoe je omgaat met alle onzekerheden in de toekomst als je wilt innoveren. Hoe ontwikkel je nieuwe producten en diensten waar de consument vandaag nog niet op zit te wachten maar over 10 jaar niet meer zonder kan? Zet Scenario Thinking in. Geef je merk toekomstperspectief. Ben jij klaar om jezelf opnieuw uit te vinden?



    Kantar zaal
    SHARE SHARE SHARE

    Irresistable 2020, hoe kan de gezondheidszorg aansluiten op de veranderende tijdgeest. Aafje Nijman - Bureau Nijman + Van Haaster (partner in Elicit), Insights

    Vanuit tijdgeest, maatschappelijke ontwikkelingen en aangevuld met feiten wordt een onorthodoxe visie gegeven op de manier waarop de zorg toekomstbestendig gemaak kan worden.



    Ipsos zaal
    SHARE SHARE SHARE

    What does your brand sound like? Exploring the power of sound for your brand Jan-Willem Klein-Willink - BLCKBRD Sound Branding, Insights

    What does your brand sound like? We are moving towards a more voice-controlled and audio centric world. This enlarges the opportunity for brands to build brand-identiteis through sound. However a recent study by Blauw Research and BLCKBRD has shown that only 3 out of 35 brands are recognized through sound. This lecture dives into the world of sound and touches the hugh opportunities for brands to use sound as a Distinctive Brand Asset.



    Blauw Research zaal
    SHARE SHARE SHARE

    Great UX design isn’t a matter of taste Lieven Swinnen - Landal GreenParks, Insights

    When you’re customer journey is getting more and more digital, you gain a lot of new ways to gather analytical data. New research methods are adding even more opportunities to gain insight in customer behavior. All these data insights are changing the way we work and the way we design. In this presentation I will show how Landal GreenParks used data insights to change the conversation around UX design and CRO.



    Dynata zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Onze weg naar data gedreven besluitvorming Gerard Moussault - RAI Amsterdam, Analytics

    Hoe verbindt RAI Amsterdam techniek, verschillende databronnen en de business om data gedreven besluiten te nemen? En hoe creëren we een experimentele cultuur?



    PIM zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE
    KEYNOTE - Jeroen Jonker Roelants | Marktplaats/eBay Classifieds Group Benelux- War for Attention
    borrel 17:15 - 19:00
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    KEYNOTE - Joeri van den Bergh | Vlerick Business School - IGNORE OR IGNITE - WHAT MARKETERS CAN LEARN FROM INFLUENCERS

    Catching the Exception - the added value of social media analysis within U&A research Chayenne Meers - Haystack, Suzanne Mulier - Alpro Insights

    There is a world of qualitative U&A data out there. Consumers are creating the data and information themselves on social media. Learn from the Alpro case study on social media analysis and get insights on different levels. How to get a better understanding of the real excitement and unfiltered reactions your brand or products creates. Win an idea on how to initiate an authentic consumer connection and experience new & fun ways in which consumers are your products.



    Dynata zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Segmentatie, zo 2018!? - Een verhaal van Signify en Ipsos Hette Spoelstra - Ipsos B.V., Steven Lie-Atjam - Signify Insights

    Wat drijft consumenten en hoe vertaal je dit naar een marketingstrategie? Voor het opstellen van een gerichte marketing- en communicatiestrategie voor Philips Hue smart en andere LED-verlichting oplossingen zijn gedetailleerde, op feiten gebaseerde persona’s opgesteld in 6 landen. Ipsos en Signify delen hoe zij een aanpak ontwikkelden waarin onderzoeksgegevens gekoppeld zijn aan informatie uit publieksonderzoek en Facebook-gegevens voor het creëren van persona’s.



    Ipsos zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    De klant centraal bij Simyo: het geheim achter onze NPS Gerry van der Laan - Simyo, Robin Benjamins - Simyo Analytics

    Mobiele provider Simyo is al 15 achtereenvolgende keren verkozen tot Beste Mobiele Provider volgens de Consumentenbond. Wat is het geheim achter de hoge NPS van Simyo en welke rol speelt Data bij het succes?



    Perspective zaal
    SHARE SHARE SHARE

    Meer CX, minder feedback - de toekomst van CX feedback Niels Berndsen - Kantar TNS, Nathalie Vermeij - Kantar TNS Insights

    De volgende stap in de evolutie van CX gaat over integratie. En dan hebben we het niet alleen over de integratie van diverse datastromen en technologieën met klantfeedback, maar ook over interne silo’s, diverse analytics- en AI-opties, en zelfs over de integratie van klant- en bureauteams. Kantar TNS legt aan de hand van 4 wereldwijde trends uit hoe je feedback steeds effectiever kunt maken als onderdeel van een steeds groter geheel!



    Kantar zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Omarm de grenzen van innovatie Frederieke van Leeuwen - Blauw Research, Lisette Captijn - Vrumona Marketing

    Bij Blauw en Vrumona omarmen we de grenzen van innovatie. We weten dat het buitengewoon moeilijk is om de perfecte balans te vinden tussen iets nieuws brengen en consistent zijn. Maar het loont ook! Wij vertellen je hoe jij de Distinctive Brand Assets kan inzetten om van jouw volgende innovatie een succes te maken.



    Blauw Research zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    How content drives sales and engages audiences at Dutch National Opera & Ballet Nitchka Wefers Bettink - Nationale Opera & Ballet, Mahanaïm Singadji - Nationale Opera & Ballet Marketing

    Dutch National Opera & Ballet uses video content as a focal point in their marketing strategy. With video we engage audiences, attract new people to the art forms and most imporatnly sell tickets for our productions. In this lecture we will show you how we use video in our marketing strategy via the see, think, do strategy.



    Kinepolis filmzaal
    SHARE SHARE SHARE

    Wat elke marketeer moet weten: hoe gevoelig zijn consumenten voor merken? Martin Leeflang - Validators, Noud Schartman - Vrije Universiteit Amsterdam Marketing

    Hoe gevoelig zijn consumenten voor merken? En hoeveel waarde hechten ze aan een merk in jouw categorie? VU Amsterdam en Validators onderzochten dit in dertig categorieën. Het onderzoek is het Nederlandse antwoord op het spraakmakende onderzoek How Important Are Brands? A Cross-Category, Cross-Country Study van de American Marketing Association. Het is het eerste publieke onderzoek van het Institute for Brand Analytics, dat VU en Validators op 1 november startten. Deze primeur wil je niet missen!



    DESAN Research Solutions zaal
    SHARE SHARE SHARE

    Intuitive Research – Over het meten van emoties met impliciet onderzoek Guus van Loon - Bloakes, Insights

    95% van onze beslissingen maken we onbewust op basis van intuïtie en emotie (Kahneman’s systeem 1). Waarom we bepaalde keuzes maken kunnen we vaak hoogstens achteraf rationaliseren. Klantgedrag is het best te voorspellen door het meten van onbewuste voorkeuren en associaties of reacties van het lichaam. In de lezing van Guus van Loon wordt aan de hand van voorbeelden uit klantcases verteld hoe dit met impliciete onderzoeksmethoden te realiseren is en wat voor een inzichten dit geeft.



    Newcom zaal
    Download Presentatie
    SHARE SHARE SHARE

    Conjunct onderzoek binnen de farmaceutische industrie Edwin Bas - NVFM, Jaap van Snippenberg - NVFM Insights

    Conjunt onderzoek in de farmaceutische industrie. Waarde bepaling van de verschillende attributen van geneesmiddelen.



    PIM zaal
    SHARE SHARE SHARE
    KEYNOTE - Jeroen Jonker Roelants | Marktplaats/eBay Classifieds Group Benelux - War for Attention
    borrel 17:15 - 19:00

back to top

Platina sponsors


Kantar_logo
Ipsos_logo
Dynata_logo

Gouden sponsors


2gather_logo
Blauw_logo
Underlined_logo

Zilveren sponsors


TheChoice_logo
Perspective_logo
Markteffect_logo
Haystack_logo
RuigrokNetpanel_logo
GfK_logo
DVJ_logo
Newcom_logo
Beeckestijn_logo
MWM2_logo
Motivaction_logo
Totta_logo

Partners van het MIE