NLEN

Revolutionising Data & Insights

The Transformative Power of Generative AI
De rijtuigenloods, Amersfoort
March 18 & 19, 2025
Lezing
12:10 - 12:55
Bilendi zaal

For every woman in you: Hoe onderzoek bijdraagt aan de herpositionering van Hunkemöller [Hunkemöller & Ruigrok]

Insights
Analytics

Hoe weet je of je merk top-of-mind is op de momenten die ertoe doen? Om de merkpositie van Hunkemöller te verstevigen brachten we in kaart welke koopsituaties (Category Entry Points) écht van belang zijn voor vrouwen, en welke positie Hunkemöller hierin heeft. We combineerden inzichten uit focusgroepen en kwantitatief onderzoek met de merktheorie van Byron Sharp om Hunkemöller onderbouwd advies te geven. Gecombineerd met eigen data & analytics heeft dit bijgedragen aan een impactvolle herpositionering. 

Key Takeaways:
1. Kijk verder dan je eigen merk - Focus op momenten waarop consumenten in aanraking komen met jouw productcategorie. 
2. Ken je klant écht - Data en AI bieden waardevolle inzichten, maar niets vervangt direct klantcontact
3. Betrek je organisatie - Onderzoek heeft pas impact als het breed wordt gedragen

 

Astrid Westerveld

Astrid Westerveld is Market Research Manager bij Hunkemöller. Ze is een ervaren marktonderzoeker met 15+ jaar in FMCG, retail en fashion, zowel aan bureau- als bedrijfszijde. Gepassioneerd over onderzoek en de verhalen achter de data!

Marije Bakker

Marije Bakker is Senior Research Consultant bij Ruigrok - onderzoek & advies en helpt organisaties te groeien door hun doelgroep beter te begrijpen. Met een achtergrond in psychologie duikt ze graag in de bewuste en onbewuste drijfveren van consumenten.