NLEN

Revolutionising Data & Insights

The Transformative Power of Generative AI
De rijtuigenloods, Amersfoort
18 & 19 maart 2025

Tickets MIE’25*

Ticket

Heb je een kortingscode ontvangen?
Gebruik uw code door de instructies op de volgende pagina te volgen.


Vul het onderstaande formulier in om de inschrijving voor MIE’25 te verwerken:


Factuur informatie


Registration Masterclasses/Round tables

Register now for your favorite sessions.

 

March 18

MASTERCLASS

A Crash Course in Culturally Charged Commercial Advantage [Crowd DNA]

  • 10:00 - 10:45

Modern culture changes at lightning speed, we all feel this. People's values, fandoms, shopping behaviours, brand preferences (etc) are in constant flux. Cultural understanding and relevancy are more important than ever. But how to analyse something so seemingly intangible? And how to act on it? 

Key Takeaways:
1. Understand what culture (in a commercial setting) even means. Leveraging fast culture & slow culture
2. How to spot threats and opportunities in culture: The Future, The now, and Building empathy
3. Systematically going from Reporting on culture to Acting on culture

After you've registered for a MIE'25 ticket, you will receive a confirmation email with an invitation to pre-register for sessions. 

LEZING

Hoe en wat gedragscode Duurzaamheid [D&IN Taskforce Duurzaamheid]

  • 10:00 - 10:45

De Taskforce D&IN Code Duurzaam in Data & Analytics werkt aan een gedragscode. Tijdens het MIE willen we het doel van deze code toelichten, de belangrijkste lijnen van de conceptversie presenteren en zoveel mogelijk input verzamelen van jullie als leden. Doe mee en ontdek wat deze gedragscode voor jouw organisatie betekent. Bespreek de kansen die het biedt om een positieve maatschappelijke impact te maken en als werkgever aantrekkelijker te zijn.

We zijn benieuwd naar jullie mening! Iedereen is welkom: bureaus, bedrijven en individuen.

Key Takeaways
1. Ben jij betrokken en op de hoogte met hoe de Taskforce D&IN bezig is en welke kansen de Code Duurzaam in Data & Analytics met zich meebrengt.
2. Weet jij de rol van Data en Insights op maatschappelijke impact en hoe we als data en insights branche een geloofwaardige en betrouwbare rol blijven houden om in de toekomst relevant en aantrekkelijk te blijven - als werkgever en dienstverlener.
3. Heb je inzicht in de manier waarop jouw bureau of bedrijf maatschappelijk kan bijdragen met data & analytics en hoe jouw persoonlijke rol is.

Na aankoop van je ticket ontvang je een bevestigingsmail met daarin de mogelijkheid tot voorinschrijving.

ROUND TABLE

Datagedreven Marketing & Sales: Van Strategie naar Besluitvorming [Data Consulting Group]

  • 10:00 - 10:45

Veel bedrijven hebben een datastrategie, maar écht datagedreven werken blijft een uitdaging. Hoe maak je data leidend in besluitvorming en impact? In deze sessie bespreken we valkuilen, succesfactoren en concrete acties. 

Na aankoop van je ticket ontvang je een bevestigingsmail met daarin de mogelijkheid tot voorinschrijving.

MASTERCLASS

From Data to Actionable Insights: Hoe PostNL hun marketing prestaties optimaliseert met Marketing Mix Modelling (MMM) [PostNL & Objective Platform]

  • 11:15 - 12:00

Tijdens MIE'23 kwamen PostNL en Objective Platform met elkaar in contact, wat het begin markeerde van een succesvolle samenwerking op het gebied van Marketing Mix Modelling (MMM). Inmiddels heeft PostNL het model succesvol geïmplementeerd en kan het team al concrete inzichten delen die hun marketingstrategie naar een hoger niveau hebben getild.

In deze masterclass neemt PostNL je mee in hun reis: van de eerste stappen in MMM tot de waardevolle learnings die direct impact hadden op hun marketingresultaten en workflow. Hoe leidde een datagedreven aanpak tot betere beslissingen en efficiëntere budgetallocatie? Welke inzichten hebben het verschil gemaakt? En welke lessen kunnen andere marketeers hieruit trekken?

Mis deze kans niet om uit eerste hand te horen hoe PostNL marketingoptimalisatie tastbaar heeft gemaakt met MMM.

Key Takeaways:
1. Van Data naar Actie – Ontdek hoe PostNL met Marketing Mix Modelling niet alleen inzichten verzamelde, maar deze ook direct omzette in meetbare verbeteringen in hun marketingstrategie.
2. Efficiëntere Budgetallocatie – Leer hoe een datagedreven aanpak PostNL hielp om marketingbudgetten slimmer te verdelen, waardoor de ROI verbeterde en verspilling werd geminimaliseerd.
3. Betere Samenwerking & Workflow – Begrijp hoe de implementatie van MMM leidde tot een gestroomlijnde samenwerking tussen marketingteams, snellere besluitvorming en een effectievere workflow. 

Na aankoop van je ticket ontvang je een bevestigingsmail met daarin de mogelijkheid tot voorinschrijving.

ROUND TABLE

From segmentation to success: what works and why? [boobook]

  • 11:15 - 12:00

It is no secret that segmenting customers is a powerful way for companies to understand the distinct needs, preferences, and behaviors of different groups.
McKinsey found that personalisation can lift revenues by 5-15%, highlighting the impact of tailored marketing and services in driving engagement and sales.
However, many companies and brands struggle with defining relevant segments, and even more so with making a segmentation actionable and effectively integrated across the organisation.  
In this RoundTable, we’ll discuss your challenges and share successful segmentation use cases, based on 20 years of experience in strategic segmentation and targeting.  

After you've registered for a MIE'25 ticket, you will receive a confirmation email with an invitation to pre-register for sessions. 

LEZING

Signals from the future: emerging methods in product experience insights [MMR Research Worldwide]

  • 11:15 - 12:00

This session explores how product experience insights can embed futures thinking to stay ahead of profound shifts in technology and human behaviour. From voice-enabled chatbot surveys and virtual moderators to AI Personas enriched with dynamic data, emerging tools are reshaping how we engage consumers and leverage insights. By spotting signals of change and imagining plausible futures, we can prepare for disruption and uncover new opportunities for growth and innovation. 

Key Takeaways: 
1. Discover a practical framework to harness AI tools and emerging methods in product experience insights. 
2. Learn to spot emerging signals of change in technology and consumer behaviour. 
3. Explore strategies to turn future possibilities into actionable opportunities. 

After you've registered for a MIE'25 ticket, you will receive a confirmation email with an invitation to pre-register for sessions. 

LEZING

Ontdek hoe innovatie en AI onderzoek transformeren - praktijkcases uit de omroepwereld [Miles Research & KRO-NCRV]

  • 11:15 - 12:00

Het afgelopen jaar deden we samen met onder andere KRO-NCRV, NPO, BNN-VARA, EO, VPRO en NTR diverse experimenten rondom de inzet van AI en andere innovatieve onderzoeksmethoden. In deze presentatie delen we onze ervaringen. Wat werkt wel en wat niet, wat vinden respondenten ervan en welke inzichten levert het op? We behandelen diverse cases. Bijvoorbeeld het live meten van een adaptieve podcast die zich live aanpast aan de gebruiker. Denk aan het lokale weer of locatie. De cases zijn weliswaar uit de omroepwereld, maar breed en vooral praktisch toepasbaar voor alle sectoren. 

Key Takeaways:
1. Wees niet bang te experimenteren met alle nieuwe toepassingen die de techniek nu biedt. 
2. Kom daarbij vooral in beweging, je leert door het echt te doen, liefst samen met klanten. 
3. Zorg daarbij voor praktisch toepasbare cases. Geen wollige praat, maar echt zaken die direct toegevoegde waarde bieden. 

Na aankoop van je ticket ontvang je een bevestigingsmail met daarin de mogelijkheid tot voorinschrijving.

ROUND TABLE

Data Strategy in Practice: Trends, Discussion, and Lessons from the Field [Digital Power]

  • 14:00 - 14:45

Join this interactive discussion on the importance of data strategy as AI, decentralization, analytics democratization, and data governance reshape the landscape. Explore how a strong data strategy remains essential in a time of rapid change. 

After you've registered for a MIE'25 ticket, you will receive a confirmation email with an invitation to pre-register for sessions. 

LEZING

From Data to Impact: How AI and Real-Time Decisions Drive Business Value [DataPebbles]

  • 14:00 - 14:45

Unlock the power of AI-driven, real-time decision-making to stay ahead in today's fast-paced business world. This session explores the true meaning of real-time, key challenges, seamless AI integration, and industry success stories. Learn how tailored AI solutions optimize efficiency, drive smarter decisions, and create real impact - because AI isn't the future, it's now. 

Key Takeaways: 
1. Understanding Real-Time AI's Strategic Value - Learn how real-time and near real-time decision-making impact business agility and competitiveness. 
2. Practical AI Integration - Discover how to seamlessly integrate AI into existing systems to optimize workflows without disruption. 
3. Identifying AI Opportunities - Gain insights into finding the best AI use cases, overcoming challenges, and leveraging AI for smarter, faster decisions. 

 

LEZING

Het blijft mensenwerk [MI Network]

  • 14:55 - 15:40

AI en andere technologische ontwikkelingen zijn hot in de insights wereld. Maar wat betekent dit voor de mensen die in dit vakgebied werken? Op welke manier veranderen personele behoeften als het gaat om insightsrollen binnen organisaties? Blijft er een personele krapte in de markt of lost de techniek dit op? In hoeverre veranderen de behoeften bij de insights professionals zelf? In deze lezing neemt Ewout je mee in de menselijke kant van het vak met inspirerende voorbeelden zowel van binnen als buiten de branche. 

Na aankoop van je ticket ontvang je een bevestigingsmail met daarin de mogelijkheid tot voorinschrijving.

ROUND TABLE

Inspirerende voorbeelden hoe je AI pragmatisch inzet in je onderzoek [Miles Research]

  • 14:55 - 15:40

Sluit aan bij deze sessie van Miles Research en leer hoe je door de inzet van AI je onderzoek naar een hoger niveau tilt. Van adaptieve chatdialogen die zich aanpassen aan de respondent tot vragen stellen aan je (onderzoeks)data in onze dashboards. 

Na aankoop van je ticket ontvang je een bevestigingsmail met daarin de mogelijkheid tot voorinschrijving.

March 19

ROUND TABLE

Hoe en wat gedragscode Duurzaamheid [D&IN Taskforce Duurzaamheid]

  • 10:00 - 10:45

De Taskforce D&IN Code Duurzaam in Data & Analytics werkt aan een gedragscode. Tijdens het MIE willen we het doel van deze code toelichten, de belangrijkste lijnen van de conceptversie presenteren en zoveel mogelijk input verzamelen van jullie als leden. Doe mee en ontdek wat deze gedragscode voor jouw organisatie betekent. Bespreek de kansen die het biedt om een positieve maatschappelijke impact te maken en als werkgever aantrekkelijker te zijn.

We zijn benieuwd naar jullie mening! Iedereen is welkom: bureaus, bedrijven en individuen.

Key Takeaways
1. Ben jij betrokken en op de hoogte met hoe de Taskforce D&IN bezig is en welke kansen de Code Duurzaam in Data & Analytics met zich meebrengt.
2. Weet jij de rol van Data en Insights op maatschappelijke impact en hoe we als data en insights branche een geloofwaardige en betrouwbare rol blijven houden om in de toekomst relevant en aantrekkelijk te blijven - als werkgever en dienstverlener.
3. Heb je inzicht in de manier waarop jouw bureau of bedrijf maatschappelijk kan bijdragen met data & analytics en hoe jouw persoonlijke rol is.

Na aankoop van je ticket ontvang je een bevestigingsmail met daarin de mogelijkheid tot voorinschrijving. 

ROUND TABLE

From segmentation to success: what works and why? [boobook]

  • 11:15 - 12:00

It is no secret that segmenting customers is a powerful way for companies to understand the distinct needs, preferences, and behaviors of different groups.
McKinsey found that personalisation can lift revenues by 5-15%, highlighting the impact of tailored marketing and services in driving engagement and sales.
However, many companies and brands struggle with defining relevant segments, and even more so with making a segmentation actionable and effectively integrated across the organisation.  
In this RoundTable, we’ll discuss your challenges and share successful segmentation use cases, based on 20 years of experience in strategic segmentation and targeting.  

After you've registered for a MIE'25 ticket, you will receive a confirmation email with an invitation to pre-register for sessions. 

ROUND TABLE

AI's Biggest Roadblocks: Why Companies Struggle & How to Overcome Them [DataPebbles]

  • 14:00 - 14:45

Explore the biggest AI challenges businesses face, the risks of stagnation, and the root causes behind roadblocks. Learn practical strategies to overcome them, followed by an interactive Q&A session. 

LEZING

Marketing Intelligence Quiz [MI Network]

  • 14:55 - 15:40

In 2022 uitgeroepen als Best of MIE en terug van weggeweest: de Marketing Intelligence Quiz! Ben je aan het eind van de dag toe aan iets luchtigs, leerzaams én interactiefs? En vind je het leuk te strijden tegen vakgenoten om te bepalen welk team het meest over Marketing Intelligence weet? Doe dan mee aan de Marketing Intelligence Quiz. Een leuker einde van de dag kan je niet bedenken. 

Na aankoop van je ticket ontvang je een bevestigingsmail met daarin de mogelijkheid tot voorinschrijving.