De kracht van delen: Hoe krijg je succes in marketing van idealen? [Ferro Explore]
Hoe maak je kinderen vertrouwd met waarden als liefde, delen, vergeven, hoop, trouw en verantwoordelijkheid? Waarden, als ankers voor hun leven. Stichting Het Grote Verhaal en Nachtzon Media helpen jonge ouders en leerkrachten van basisscholen door hen verhalen - uit de rijke liberaal-christelijke traditie - aan te bieden om met de kinderen te delen. Door een uitgekiende marketingstrategie hebben miljoenen mensen de eigentijdse films bekeken en de luisterverhalen beluisterd. Wij vertellen het geheim van het succes en de rol van kwalitatief onderzoek.
Key Takeaways:
1. Kwalitatief onderzoek is cruciaal om een lastig marketingprobleem te kraken.
2. Samen zorgvuldig naar de doelgroep luisteren hoe iets (moeilijks) wél zou kunnen is de weg.
3. Uiteindelijk gaat het om hoe je iets relevant kunt maken voor je beoogde doelgroep.

Jochum Stienstra is kwalitatief onderzoeker sinds 1989. Hij is gespecialiseerd in diepgravend verkennend onderzoek. Hij heeft veel gepubliceerd en een ESOMAR award ontvangen.

Ineke van der Ouderaa is initiatiefnemer van de stichting Het Grote Verhaal en uitvoerend bestuurder. Ze is auteur van het boek 'De Marketing van Idealen'.