NLEN

Revolutionising Data & Insights

The Transformative Power of Generative AI
De rijtuigenloods, Amersfoort
18 & 19 maart 2025
Masterclass
11:15 - 12:00
Voorinschrijving
D&IN 3

From Data to Actionable Insights: Hoe PostNL hun marketing prestaties optimaliseert met Marketing Mix Modelling (MMM) [PostNL & Objective Platform]

Insights
Data-Driven Strategy & Insights

Tijdens MIE'23 kwamen PostNL en Objective Platform met elkaar in contact, wat het begin markeerde van een succesvolle samenwerking op het gebied van Marketing Mix Modelling (MMM). Inmiddels heeft PostNL het model succesvol geïmplementeerd en kan het team al concrete inzichten delen die hun marketingstrategie naar een hoger niveau hebben getild.

In deze masterclass neemt PostNL je mee in hun reis: van de eerste stappen in MMM tot de waardevolle learnings die direct impact hadden op hun marketingresultaten en workflow. Hoe leidde een datagedreven aanpak tot betere beslissingen en efficiëntere budgetallocatie? Welke inzichten hebben het verschil gemaakt? En welke lessen kunnen andere marketeers hieruit trekken?

Mis deze kans niet om uit eerste hand te horen hoe PostNL marketingoptimalisatie tastbaar heeft gemaakt met MMM.

Key Takeaways:
1. Van Data naar Actie – Ontdek hoe PostNL met Marketing Mix Modelling niet alleen inzichten verzamelde, maar deze ook direct omzette in meetbare verbeteringen in hun marketingstrategie.
2. Efficiëntere Budgetallocatie – Leer hoe een datagedreven aanpak PostNL hielp om marketingbudgetten slimmer te verdelen, waardoor de ROI verbeterde en verspilling werd geminimaliseerd.
3. Betere Samenwerking & Workflow – Begrijp hoe de implementatie van MMM leidde tot een gestroomlijnde samenwerking tussen marketingteams, snellere besluitvorming en een effectievere workflow. 

Na aankoop van je ticket ontvang je een bevestigingsmail met daarin de mogelijkheid tot voorinschrijving.


Violet Engberts
Sanna Blonk
Melle Staelenberg