Eenvoudige hyperpersonalisatie: van generieke segmentatie naar gerichte conversie [Techonomy & Markteffect]
Veel segmentatieonderzoeken blijven generiek en missen een duidelijke vertaalslag naar marketingactie. Bovendien lijken ze niet te passen binnen moderne marketingprincipes zoals die van Byron Sharp. Maar segmentatie kan wél actiegericht en effectief zijn. In deze sessie ontdek je hoe dynamische segmentatie, hyperpersonalisatie en slimme data-activatie je helpen om relevant te blijven in elke fase van de funnel - zonder dat het complex of duur hoeft te zijn.
Key Takeaways:
1. Segmentatie moet de realiteit van consumenten volgen – Consumenten passen niet netjes in hokjes. Effectieve segmentatie houdt rekening met context, behoefte en gedrag op het moment van interactie.
2. Generieke targeting is niet genoeg – Mass marketing bouwt merkbekendheid, maar in de overwegings- en aankoopfase is relevantie doorslaggevend. Dynamische segmentatie helpt hierop in te spelen.
3. Complexiteit is een mythe – Hyperpersonalisatie en data-activatie klinken groot, maar door klein en gericht te beginnen maak je segmentatie direct toepasbaar zonder grote investeringen.

Kirsten de Rover is Digital Marketing Lead bij Techonomy met een focus op dataverzameling, verrijking en personalisatie. Met haar expertise helpt ze bedrijven o.a. klantdata te verzamelen en effectief in te zetten voor gerichte marketingstrategieën, altijd met het doel om hun doelstellingen te bereiken en directe impact op hun business te realiseren.

Stefanie Pooyé is Client Consultant bij Markteffect en gespecialiseerd in consumenteninzicht en merkstrategie. Met ruime ervaring in markt- en consumentenonderzoek helpt ze merken om data om te zetten in concrete marketingacties. Tijdens MIE 2025 laat ze zien hoe segmentatie wél actiegericht kan zijn en hoe hyperpersonalisatie marketing relevanter en effectiever maakt.