Brand Wars: Sharp vs. Keller – Kan AI de Strijd Beslechten? [Validators & 37ºCelsius]
Al 30 jaar leert Kevin Lane Keller ons dat merkwaarde draait om sterke associaties en een emotionele band. Byron Sharp stelt daarentegen dat merken groeien door mentale en fysieke beschikbaarheid, niet door differentiatie. Moet je kiezen? Nee! AI en technologie maken het mogelijk om het beste van beide werelden te combineren. Ontdek in deze sessie hoe innovatieve technieken de merkstrategie van de toekomst vormgeven!

In 2009 heeft Martin Validators opgericht met de visie om door middel van onderzoek en data-insights de effectiviteit van marketing meet en stuurbaar te maken. In z’n zoektocht naar de praktische stuurbaarheid van merken met marketing heeft Martin nauw samengewerkt met de VU Universiteit, ondermeer het gedachtegoed van Ehrenberg-Bass (Sharp et al) naar een onderzoeksopzet weten te vertalen. Mentaal marktaandeel is daarbij Martin’s favoriete onderwerp!

Met een achtergrond in Brand Management (MSc, Erasmus) en Business Economics (UvA) combineert Jorge Labadie strategisch inzicht met een passie voor merkinnovatie. Co-auteur van Een Nijlpaard onder het Tapijt, gastspreker en merkcriticus bij Frankwatching. Founder van 37ºCelsius brand consultancy en voormalig bestuurslid van Stichting Tegenkracht. Fanatiek wielerliefhebber en gedreven om merken naar nieuwe hoogten te brengen.