Van generieke doelgroepsegmentaties naar sterke gepersonaliseerde (potentiële) klantprofielen [Markteffect]
Door af te stappen van generieke doelgroepsegmentatie kun je de echte potentie in jouw markt blootleggen. Naast een scherp beeld van je totale doelgroep, kun je er met een golden question-model voor zorgen dat je de gevonden profielen in de markt kunt plotten op jouw klantdatabase. Vervolgens kun je deze profielen steeds verder verrijken op basis van aanvullende onderzoeken en overige databronnen. Op die manier kan gepersonaliseerde marketing communicatie zorgen voor veel hogere conversies in je campagnes.
Key Takeaways:
1. Hoe je minder met hagel schiet op de verschillende doelgroepen
2. Hoe een combinatie van meerdere datapunten leidt tot scherpere persona's
3. Hoe je meer rendement kunt realiseren op je advertisemen-spends

Thomas Huigen is Commercieel Directeur van onderzoeksbureau Markteffect en al jaren werkzaam binnen het sportdomein. Vanuit zijn achtergrond in sportmarketing neemt hij jullie mee in alle kansen die partnerships in de sport bieden. Hij adviseert over de impact van de grootste (Nederlandse) partnerships in de sport, maar bijvoorbeeld ook AmbilightTV als trotse shirtsponsor van FC Barcelona.